Aug 28, 2008

SeLamAt MenYaMbUT HaRI KemERdekAAn...SelAMat BerPuaSa..

di kesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan ke 51 pd hujung minggu ni kepada semua rakan2 maya sekalian...aku berharap kita akn melupakan seketika perbezaan yg ada diantara kita...marilah kita sama2 menyambutnya dgn penuh rasa bangga dan dgn jiwa yg benar2 merdeka...

sempena ramadhan yg bakal tiba, aku juga ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat, aku berharap dibulan yg mulia ini kita akn dapat menjalankan kewajipan kita dgn tenang dan semoga kita semua akn memperoleh keredaan dr Allah SWT...(jgn ade plak yg tiba2 kene gasterik, alasan tak nak puasa...tu sume taktik lapuk...)

aku juga ingin memaklumkan sahabat2 blogger aku sekalian, minggu hadapan merupakan minggu terakhir aku bekerja di syarikat sekarang. aku akan memulakan kerjaya ditempat baru, di kl...yg mana aku rasakan ianya peluang yg aku amat2 nantikan...utk tinggal bersama dgn keluarga aku semula...disebabkan itu, kemungkinan besar aku tdk berpeluang utk berblogging secara aktif seperti mana sekarang...(lg pun aku bknlah bloggawan yg di intai selalu...jd tdk ade masalahnya disitu)

buat teman sepejabat...UXOP, LIPANKETAWA, GEMOK, BOTAK, FREDDY, WAN, MEGA, DAN HUDA...aku amat berbesar hati memperoleh rakan sekerja seperti kalian...semoga kita akn terus berhubung walaupun kita tdk lg berada dibawah satu seliaan...aku amat bertuah kerana dpt menimba pengalaman yg banyak selama aku berkhidmat di syarikat ini bersama kalian...

akhir kata slm hormat dr aku...aku doakan anda2 semua akn beroleh kejayaan dan keberkatan dlm hidup...dan utk pengetahuan korang aku amat berbangga dpt menjadi sahabat anda sekalian walaupun hanya di alam maya ini...walaupun kadangkala kitaberbeda pendapat, namun aku akui kalian semua adalah jauh lebih hebat pengetahuannya dr aku ini...maaf jika aku ada tersalah kata dan menyinggung hati2 kalian...CHEGUMAN, CHEGI S.YANAZ, AZLAN, IRA, GENERASI, DZUL, RAHIMIN, KUIH, HANZ, HANIZ, SPARKAYZ, MAKCIK MELAYU, MASTER YODA, DON BALON, OJIE DLL....

ps: kepada saudara rahimin, kuih tepung dan ira aku masih berhutang dgn korang tag2 yg korang tuju kat aku...bkn aku tak nak bls, tp ide dlm kepala aku tdk setanding ide2 korang dlm menghuraikan setiap tag2 yg korang terima...harap2 korang tak tuntut di akhirat nanti...ha ha ha

25 comments:

Akar Umbi said...

Marhaban Ya Ramadhan

Unknown said...

tima kasih sbb puji kami bannyak nii..kami pon sedih gak..sbb kau dh beralih ke pakatan baru....kau takyah la nk tulis blog tu panjang2,ringkas pon cukup la janji kau masih aktif berblogger..syng kalau blog kau ni dibiarkan camtu je..dgn berblogger ni lah kita boleh berhubung kecuali kalau opis baru tu xde internet..keh3..Apa pon slmt menyambut merdeka dan berposa...mudah-mudahan kau makin maju dan jadi Sr.PM..Insya Allah

S.YanaZ said...

ManHelang,
wwwwwwwaaaaaaaaaaaa...kecik paru2 gua dengar lu tak mao 'dating' ngan gua di alam maya nihh.
BTW besttt siot dpt pandang muka anak hari2,kan.
Muka anaaaaaaaakkkkkk...
*ahaks*

Mogen Ali Rico said...

Selamat menyambut ramadhan dan selamat merdeka!!!!

Ojie said...

ahh man..lu buat gua tangkap syahdu ngan lu la pg2 hari nih..mana gua nk carik tisu nih..

anyway, all the best utk ko..hari2 ko akan lbh indah bila bersama dgn keluarga :-)

Wardrobe kita said...

gud luck...slmt menjalankan tugas kat tpt baru..slmt sambut merdeka n slamat posa..

Fadh Rahman said...

selamat berpuasa semoga ramadhan kali ini merupakan ramadhan terbaik untuk kita semua...teruskan berblog walau sekali-sekala...dulu, aku pun pernah berhenti berblog...tapi kembali aktif...

l.i.f.e said...

selamat berbahgia lah ye

hanis said...

sedey... sob... sob... huhuhu...

"Pergilah Rinduku Hilangkan Dirimu
Tak Sanggup Menanggung Derita Di Kalbuku
Pergilah Sayangku Bermula Semula
Semangat Cintaku Membara Kerana Dia
Tiada Niatku..."

lalallalalallalala :P

good luck...

Rahimin Idris said...

selamat berpuasa.
tukar tempat kerja? good luck my friend!

Anonymous said...

Salam sedara helang,

Gud luck la for working at new place..

Denanz ... said...

ok man. selamat bertugas di tempat baru. selamat menjalani ibadah puasa.

Cheguman said...

Aisey Man,
Org lain pun ada bini gak. Takkan sampai tak sempat berblog... Kitorang bagi nko 3 bulan utk sesuaikan diri dgn cara hidup baru.

Komuniti kita ni sangat baik dlm mengekang emosi dan kelancangan. Demang pun, bila nak kutuk PAS, teringat kat nko dan tak jadi nak maki-maki tok guru. Tak jadi buat dosa.

Selamat bertugas di tempat baru.

Anonymous said...

selamat menyambut bulan kemerdekaan dan selamat berpuasa..

emm tapi kau tak tinggalkan dunia blog nie kan... emm kalau kau tingalkan maknanya dunia blog akan kehilangan seorang penulis yg berbakat tau

melayuangkat said...

Assalamualaikum Man,

Mula-mula Mak Cik ucapkan Tahniah kerana mendapat kerja di tempat baru yang dekat dengan keluarga.

Kedua Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan kita yang ke 51.

Ketiga, Selama Menyambut Ramadan 1429. Inilah Peluang kita beribadat dengan sebaiknya.

Terima Kasih juga kerana sudi berkawan dengan blogger berumur macam Mak Cik.

Apa-apa pun Good Luck at your new work place. All the Best!!

Anonymous said...

Salam sedara helang,

Slmt berpose dan menjalankan ibadah di bulan yg barakah dan dipenuhi dgn maghfirah dr Yg Maha Pemurah...

dzul said...

Salam..Man

-Slamat berpuasa jugak utk kau..
-Dpt kerja tpt baru? good luck..KL kat mana tu? Consultant / contractor? Ntah2 sama kompeni ngan aku..
-Kau tulis la lagi wei..slow2 pn tak pe..

Yana Ismail said...

Selamat berpuasa ok:)

dan slamat berterawih!

man_helang said...

salam sahabat sekalian...wei2 jgn bg aku sedey wei...aku bkn nak mati lg...aku menulis gak tp tak dapek nak kerap sgt...kat tempat baru takde pejabat...rumahku pejabatku...so umah aku takde internet, takdapatlah aku nak melayari alam maya nih...kalau senang aku g cc lah...

man_helang said...

lan...ye marhaban gak kat ko...

uxop...aku takde opis nanti...aku keje kat site, opis aku adalah umah aku...apa kelas sr. pm...ko doakan aku bukak kompany trus kan bagus...

chegi...aku mana leh tinggal tgk gambar profil ko yg sekse tu...ha ha, harap lan posa ko jgn tayang2 gambau2 cam gitu lg...

mogen...ye slmt kat ko gak...

ojie...ko sedey aku lg sedey...aku bkn nak mati...tukar tempat keje je...

man_helang said...

qaseh...thanks...aku cube sebaiknya...kalau tak berjaya aku mintak keje kat tempat ko plak...bleh??

aku masih disini...aku takut tak dan jek...lg pun aku takde opis nanti...ahhh blasah jek lah...

life...selamat kat ko gak...

hanis...ko nyanyi lagu sedey ke...mcm nak suh aku 'pegi' cepat jek...ha ha ha

rahimin...aku tak tahulah samaada aku mampu atau tdk pikul tanggungjawab baru nih...apapun aku bedal jek...janji aku leh bersama keluarga...

man_helang said...

master yoda...t.q...eh nanti aku bls e mail ko ek...aku tak sempat lah skang nih...nak hand over keje lama nih...berserabut...

dnanz...selamat kat ko gak...

demang...aku ingat nak carik lap top lah...snang sket nak kemana pun leh berblog...pasal politik tu ko rasa nak hentam sapa pun ko hentamlah...janji ianya beretika...

generasi...aku mana ade bakat menulis...bakat merapu adelah...

makcik...ahhh...mana ade makcik nih berumur...lg pun umur tukan ukuran kepada pengalaman...sy nih yg kene ucap terima kasih kat makcik pasai banyak bg tunjuk ajar kat saya...

man_helang said...

dzul...aku try la slow2...aku bkn apa pasai takde opis jek...kompany baru...tak set up opis pun lg...so umah adalah opis aku...aku keje ngan M&E kontraktor plak, bosnya bekas PM aku dlu...kl area jln duta...

puteri...selamat kat ko gak...jgn ponteng posa ok...

AHHH...AKU NAK BERBUKA PLAK...

Harimau-Menaip said...

Cit...rupanya man helang ni 'salahguna' kemudahan syarikat..
Kah kah kah..dosa man.

Hang pi jumpa boss lama tu..mintak maap dan mintak halal.

ps: Selamat Berjaya kat tempat baru. Ni kira 'lompat Kerja' lah ni.

Unknown said...

Isk ..man. kau dah lupa ke..kan kau ada opis yg di tempah khas dari kotak uruguay tu..kau cari le kotak2 tu dan setup suma..amacam cantikkk tak idea kau dulu...jimat tuuuu..