Aug 11, 2008

KeraNA KAwaN...18 SG

kali ni aku kasi klasifikasi 18 SG kat posting aku...bukan kerana Sgt Ganaz tp kerana Sangat Geli....yew...
ku punyai kawan di Sik, Kedah yg beria2 meminta aku mempromotekan aktiviti terbaru dia disana...tp aku dah cakap awai2 aku punya blog bukanlah sefames seperti blog Mati Pikiran yg masuk paper tu. Tak jugak sehebat blog Menerungpaya yg mampu membuat pelawat terkancing gigi membacanya, nak kata meriah seperti blog Darlingabu pun bkn, sebab peberet kaler aku bkn warna merah n hijau, tp bleh kata nak mencapai tahap femes si Pemimpi Indah, tu pun masih jauh lg nak kejar...

walaupun puas aku mengekplain kat dia, dia tetap nak gak aku promotekan...so aku promotekanlah gak kat cni aktiviti terbaru dia....MaRi MenTErnak LinTAh Air...(bkn lintah darat taw...) mana lah tau kot2 ade cikgu atau cikgi kat luar sana berminat nak guna lintah buat ekperimentasi kelas bio ke, takpun pakar penghalau hantu nak guna lintah buat penyedut saka ke...ye tak???


1. makhluk lintah 'bergurau senda' dibawah pokok kiambang...gambar diambil secara sulit oleh jurukemera paparazi....tahap pro...


2. tangan misteri menabur kpd makhluk lintah baja pembesaran, supaya membesar dgn sihat dan kuat...baja apa ko taruk tu bro...???


3. tangan misteri mempertontonkan baby makhluk lintah, tampa persetujuan ibu bapanya...eleh pakai glove ker...takkan geli kot, kata nak jadi penternak bijaya...itu baru pegang baby dia...

4. makhluk lintah yg hampir capai umur akil baligh...

5. lunch time...makhluk lintah diberi mkn darah belut...eh! min, kambing yg kau langgar tu ade darah lg tak???lain kali kalau ko langgar lg ko kasik kat member aku nih ek...


6. tokan lintah a.k.a lipan ketawa @ abg pendek...menunjukkan aksi ngeri 'bermesra' dgn makhluk lintah...sidang pembaca dilarang meniru aksi ini di rumah, kerana ianya amat merbahaya...tokan lintah cakap lepas nih dia nak ternak lintah dalam perut plak...senang sket, trus bg makan darah sendri...hu hu...

7 comments:

Ojie said...

erkkk..
aku kegelian..
jauhkan binatang itu drpd aku..
huhu..
err ternak lintah nih utk sejenis rawatan ke bro?
aku xrela nk bg menatang tuh dkt ngn aku pn..
*aku yg masih geli-geleman*

Anonymous said...

bro aku berminat nak tenak bro.. mcm mane ekk bro nak dapatkan bekalan dia dan berapa modal dia ekk bro.

man_helang said...

ojie...utk pengetahuan ko, ternak lintah nih selain utk dibuat ubat, ianya juga digunakan dlm kaedah rawatan tradisional...contohnya berbekam guna lintah, ade yg guna pam vacum (cara moden), alah lebih kurang kene gigit pacat kat kebun tu...aku pun geli gak ngan spesis nih...

generasi...pertama sekali ko kene ade kawasan atau tempat lapang nak letak bekas utk ternak lintah. anak lintah atau ibu induk banyak dah org jual sekarang, ko cube google lintah...modal permulaan member aku wat ade la dlm 3000...nak jaga tak susah...bleh gak jd sumber pendapatan sampingan...kalau nak lebih lanjut ko leh e mail kat member aku cada_79@yahoo.com

Unknown said...

wuiiih..hebatnye mmbr kau manhelang..siap jilat2 lentah tu..tp aku was-was,foto tu cam superimposed lak..lg satu mmbr kau tu tk syng ke kt adik dia tu,bila dia jilat lintah tu,secara otomatik (bkn kereta otomatik) dia menempah maut..bukan tempah lintah..kah3..kah3

man_helang said...

uxop...member aku tu dah tahap pro, dia punya expert bkn takat jilat je kalau ko nak suh dia wat sirkis ngan lintah pun dia bleh wat...ehhh! ko nih lg nak tanya, msti la dia syg gila kat adk pendek dia tu...dia ternak lintah tu pun pasai nak sara hidup adk dia la...hu hu

Anonymous said...

CiSs..cis.ciss..
( promote cket ah..sape2 yg berminat nk mulakan projek lintah bule hubungi 019 2000791 (usop) atau 019 6210098 (akhmal. Dorg bule bg khidmat nasihat tanpa perlu g kursus pun..Juga menjual dan membeli lintah ngn harga berpatutan )

Pewaris Melayu said...

eee.. geli..