Sep 3, 2008

AkU BerDoA SeBeLuM Ke MedaN 'PeRanG....'

''Ya Allah ya Tuhanku...kau kurniakanlah kekuatan kepadaku, agar aku dapat menempuhi segala halangan dan rintangan, dugaan dan cabaran yg bakal menjengah...Ya Allah, kau tiupkanlah roh keimanan kepada hambamu yg lemah ini, semoga aku dpt mengelak dr segala godaan dan bauan...Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya hambamu ini tdk sesekali mampu menolak segala tipu daya mata, maka ku pohon pada Mu ya Allah, berikanlah petunjuk padaku agar aku tdk terleka...hambamu ini tdk terkesan dgn rayuan kuih muih, lauk pauk dan beraneka lg juadah berbuka Ya Allah..., namun juadah MATA AMAT SUKAR YA ALLAH UTK DITEPIS...G STRING, TUBE, KAIN JARANG, LURAH DENDAM, SKIRT PENDEK, BETIS GEBU, PUNGGUNG PEJAL DAN AKHIR SEKALI 46D MUNGKIN 60...merupakan ujian yg amat perit Ya Allah utk ku lalui...namun utk sesuap nasi buat berbuka, ku harungi jua dgn penuh istiqamah dan hati yg penuh tawakal...amin ya rabbal alamin....''

mat: ''weh...yg ko tadah tangan berdoa tu pesal? aku ajk ko ke bazar ramadan, bkn g berperang...''

aku: ''ahhh!! ko apa tau...''

ps: tlg awasi cara pemakaian anda...ianya boleh menyebabkan pahala puasa insan lain tercemar...

28 comments:

S.YanaZ said...

ManHelang,
doa tuh lu kena baca kuat2 kat pasar ramadan.

Anonymous said...

gua setuju sangat dengan s.yanaz nih. nak power lagi lu ajak ramai2 tolong amin kan.

Mogen Ali Rico said...

haahahah..aku suke posting nieh..rintihan yg jujur dari kaum adam

Ojie said...

betul tu ko kene doa kat PARAM sambil angkat tgn tinggi2..

buat jemaah lg bagus..

Fadh Rahman said...

mula baca n3 ko...sejuk mata hati aku...tapi bila sampai bab lurah dendam, G-string dll...cemas berbuka koi...nasib baik penutup n3tue dapat menyelamatkan puasa aku...

Rahimin Idris said...

hahaha man, aku cadangkan ko lontar bom asap macam ninja tu!

hanis said...

haipp... haipp.... mak piat tinge tu nanti...

dzul said...

hah..btul tu man helang..aku semalam cari nasik n kuih kat pasar ramadan..
berbinau jugak tengok awek..
pakaian ok..pakai tudung..baju kurung..tapi kalu dh comel2 tu terpaksa usha juga. nk kira mcm mana tu man?

Anonymous said...

MaN,
Ko LuPe SaTu BeNda La..
'SPeNdER WRESLiNG'
WaKaKa..SELaMaT BPoSa N KEJa TeMPaT BaRu..

Denanz ... said...

amin ... amin ... ya Allah
amin ... ya rabbal 'alamin.

azmi yusof said...

betul man..itulah gangguan paling dahsyat buat lelaki..apa kata kita ramai ramai buat memeorandum kepada yang berkenaan,buat rang undang undang yang menyatakan perkara2 yang man sebut tu sebagai gangguan seksual terhadap lelaki..sapa buat kene hukumanla...

♥~ir@~♥ said...

selamat berpuasa bro

man_helang said...

chegi...aku takut nanti deme2 sume hambat aku plaks...ha ha

poyotitores...masalahnya ramai yg suke tengok, termasuk aku sekali...doa2 gak, tgk2 gak...huh...

mogen...memang pun, kekadang aku sakit hati sgt, kene plak yg terdedah tu taklah cantik mana, kalau cantik ok gak...ha ha

ojie...nanti aku ajak ko jd jemaah aku...ko nak tak??

Yana Ismail said...

ha ha ha..sila tundukkan pandangan anda;p

Slmt berpuasa ok!dan berterawih:)

man_helang said...

aku masih disini...kau akn lebih cemas kalau ko ke bazar ramadhan, especially kat AU3 keramat...pergh...melelh siot dugaan yg tiba...

min...aku ingat nak di c4 kan aje...ko ade no n**** tak?? aku nak mintak sket...ish...dosa ngumpat plak aku nih...

hanis...ko tak mcm tu kan...aku tahu ko insan yg besopan...

dzul...ko time usha tu ade rasa bedebar2 tak??? ke terliur ker...kalau ade kira posa mkn dan minum jek lah sama cam aku nih...ko try g bazar melawati...takpon shah alam seksyen 8...huh..lurah depan belakang...beb...

man_helang said...

lipan...wei tu mak angkat ko jek yg pakai...pompuan lain tak pakainya,,,ha ha

denanz...ko hapal la doa nih bro...buat bekalan ke bazar ramadhan nanti...

azmi...cantek gak ide tu...tp nak past memo tu kat sape??? menteri2??? ah deme pon aku tgk mcm menggalakkan jek aktiviti melalaikan kat m'sia nih...

ira...selamat berpuasa gak...ko nih nape? cam sedey jek semenjak 3 menjak nih???

puteri...kalau tunduk camne aku nak tgk juadah yg nak dibeli...masalahnya penjual punya pakaian pun same jek tededahnya...

man_helang said...

lipan...selamat kat ko gak...nanti dah kaya kat s'pore tu jgn dilupa member2 di tanah melayu nih...

Anonymous said...

selaman puasa bro...
emm aku setuju jgk pada cg s.yanaz
bace doa kuat2.

emm bro pergi bazar pakai speak hitam.. mesti xnampak ape2

hanis said...

aku mmg sopan lagi suci murni seperti minyak masak saji.. 3 kali pemeringkatan

Unknown said...

ahhh..lipan, kakak sendiri dia kutuk..sekali dia tegakkan badan,fuhhhh tapi sayang,pakai spd (tut)..wrets(tut)...man..kau kene ingat dizaman keterbukaan ini semua dh terbuka..aku cadangkan kau cucuk mata dgn garpu/sudip supaya mata kau selamat...amin..

Don Balon said...

Man eagle,
Koi terus tak pegi..harhar
Bukan wara' sangat tapi kekangan kepitisan.. masok drumoh la weh..
hehe

l.i.f.e said...

sejenis doa baru kah?
gud luck menahan maksiat mata itu :))

alif-mikail said...

j0m l0ntar b0m asap.. !!!

sorry tuan.. tadi ingat keretapi lalu.. tut tut.. ada asap..

Wardrobe kita said...

hahhaa....ape la ko ni doa mcm tu..

man_helang said...

generasi...kalau aku pakai spek itam nanti org ingat aku gile glem plaks...

hanis...takkan 3 kali jek...bg la soploh kali pemeringkatan baru tulus mulus fus..fus...

uxop...tah lipan tu mak angkat pun nak kutuk...wei ko nak aku jd kasim selamat ke...

don...aku duk bujang maleh nak masak la...bli kat bazar senang...

life...ye doa baru...tak taula mustajab ke idak...ha ha

alif...ko try lontar dulu la...kalau berkesan aku follow...tp kalau kene hambat jgn ckp aku suh plaks...ha ha

qaseh...aku nih insan yg teraniaya...doa org teraniaya dimakbulkan tuhan tau...

Ki Kiey said...

len kali lps abis bace doa 2,

tutup mata.

g bazar suruh org pimpin.

bawu kita xtgk pap yg xsepatutnya kita xtgk.
hee

Anonymous said...

Salam sedara helang,

La ni kene ade org cipta spek tuk filter ape2 yg tak sesuai ditonton.

Bile kite pki,kite tgk sume pki jubah dan tudung labuh...

Amacam???

Htr la proposal kat VC UUM ke, takpon VC UiTM...

man_helang said...

kikey...tak mo aku, nanti org ingat aku nih nak mengemis plaks...lg pun aku doa jek lebih...dah dpan mata aku usha gak...ha ha ha

master yoda...anta kat VCUUM..he he...nanti aku try tanya IPP tu apa...kalau dia tahu aku post proposal tu...VCUITM??? nak anto kebenaran berdemo leh lah...