Sep 22, 2008

KeRaNaMu KeReTa...


bangga gile aku drive Gen.2 buatan thun 2005 nie...kete nasional memang pilihan aku...murah...jika banding ngan kete import lain...kalau beduit dah lama aku sambar kompressor...si ahmad said ckp lg murah dr perdana...tp nape gaji aku tak mampu nak bayau installment dia...bapak penipu...

baru sebln aku pakai dah bermcm bunyi aku dngar...rimas tulll...mcm bela sedozen tikus...taklama power window pulak condem, tu blum masuk bab pintu ketat n exoz tecabut, namun suma tu aku leh sabar...yelah kalau tak kita yg support buatan tempatan sapa lg, biar terbarai kete tu tgh jln, sokong tetap sokong, lg pun aku suka ikut saranan kerajaan...UBAH CARA HIDUP...

yg aku tak blh thn bila satu pg, time aku tgh begegas nak ketempat keje...

aku mmg tak lupa nak panaskan enjin seminit dua...lepaskan hand brake, masuk gear satu...bila nak jalan jek...BAMMMM...sikit punya kuat bunyi dr arah belakang...alamak!!! aku langgar divider ke...??? rasanya tak, mana ade divider...batu besar ke??? pun rasanya tak....semalam aku parking ok jek, takkan psl lupa pakai seat belt kot???....bila aku kuar jengok....

SIALLLLL!!! SAPA YG REMBAT TAYAR AKU NIHHHHHH!!!! ARGHHH!!! CELAKA TULLLL


ps: rabak RM 800.00 beli sport rim baru...memang lahanat sapa yg curik tu...

27 comments:

azmi yusof said...

naya man..ape keje malaun2 ni..800 boleh bagi mak ayah time raya nanti tu...

hans said...

adoi
RM800 tu bagi aku sebagai duit raya kan bagus...
ko doa jer saper yg rembat tu mampus kena mercun..
haha3

Rahimin Idris said...

tu dia aih..naya betol kau..takde rezeki kau la man..tapi kalau dapat pencuri tu kasi ajar guna fikizal ok gak kan?

Wardrobe kita said...

ya Robbi...aduh..bley menimbulkan sakit didalam hati nih..

ko doa biar org yg curik tu perut dia buncit patu kaki n tangan dia bengkak smp dia nyesal g curik tayar ko man..

Ojie said...

bln2 pose, jd gini lak..
sgt2 dugaan betul la kan man kan?
kan?
kan?

xpe man, xde rezeki tuh..ko doa je dia pulang balik tayar ko siap pasangkan semula..

sabar okeh..

ghimau said...

huhuhu selamat berpuasa dari ghimau

Anonymous said...

MaN,
Aku NaK JuaL RiM MuRaH ko TaNaK,
itu La PaSaL..
SKaNG Ada OFFeR WeH, 3 BiJiK RM500..NaK?? KeHKeH..

dzul said...

hahaha..
man, sori aku gelak dulu sebab kelakar pulak entri kau nih.

tp sian kat ko la tayar pulak hilang. dua2 tayar belakang ke?

jgn jadi mcm kwn aku, bgn pagi empat2 tayar dah tukar dgn batu-bata..

Unknown said...

perghhh giler kejam....kalah citer godfather part 1...rm800 tuuuu...cian ko man

tasekM said...

wo... bagero mana punya kerja ni hah?

kalau aku sarankan kau hantar santau je kang berdosa pulak... haih~

kulatlapok said...

salam MAN,

bulan puasa ni buat2 bersabar je lah Bro, nasib tayar je, kalau dengan body dia bawak, lagi hampehhh...!! tak pe Bro kita buat sembahyang hajat bior mukanya jadi macam tayar, baru leh kenal..!!

Don Balon said...

bulang poser pong jadi khijer puok ning.......

Denanz ... said...

aii ... bulan pose. tapi ye lah, bulan jer pose. pencuri tak pose. lahanat!

Anonymous said...

Salam sedara helang,

Kuang hajau btul la pencopet tu...

Kasi sula dr telinga kiri smpi telinga kanan, dr ubun2 tmebus smpi pungkoq, br depa tau...

Anonymous said...

penjahat pon satu dah nak raya2 mcm nie nak rembat2 kang aku rembat dia org kang baru tau

Cheguman said...

Apa kata kita kutip sorang sikit bantu Man? Kalau RM10 x 10 org dah jadi RM100. Man tambah le 700 lagi... Jangan segan2 Man. Hidup kena tolong menolong. Paparkan je nombor acc. Nanti ada la yg masukkan...

(tapi... tetap nak tergelak jugak...)

poyotito said...

peh..time2 nak raya pulak kena camtu.
gua simpati dowh.

tapi gua syak ada la hikmah dia tu.
ari ni keluar 8 rat, esok masuk 8 ribu ke sapa tau kan?

Fadh Rahman said...

klau aku...mau aku suruh malaun tue curik kereta terus...puas hati aku...alang2 dah tayar kena curik...nanti bleh claim insurans...

melayuangkat said...

Assalamualaikum Man,

Ya Allah, Mak Cik simpati atas apa yang berlaku kepada seorang yang sungguh setia dengan segala Produk buatan Malaysia.

Siapalah yang sampai hati nak curi tayar kereta orang di bulan Ramadan pulak ni??

Cadangan Cheguman itu Mak Cik setuju, kalau Man bagi akaun number, InsyaAllah Mak Cik bantu sikit.

man_helang said...

azmi...tu la psl...

hans...jgn kan duit raya, duit minyak n tol pun lps utk setahun tu...

min...ahhh...kalau aku dpt tau la aku ngajarnya...

qaseh...jgnkan buncit...bia berulat sekali...ha ha ha

ye...aku tgh mempraktikkan sabar tahap kelima skala ricther...

ghimau...selamat berpuasa gak kat ko...

lipan...haram jadah...ko jual rim jek...tayar nye mana?? nak aku kuar duit bli tayar plak...cam lahanat...

dzul...huh...blah kiri belakang jek...sementara bleh aku tukar pakai tayar digi tu dulu...kira baik jugaklah pencurik tu...

tasek...kalau aku tau santau, dah aku santaukan...ha ha ha

kuih...gd father tak mainla curik2 tayar...rembat kete trus...

kulat...doa org banyak dosa cam aku nih susah nak makbul...bia lahkan dia...

don...erm...biasa la...

denanz...apa boleh wat...msti ade hikmahnya...sabo jeklah...

master yoda...kalau aku dpt memang aku buat yg ko suruh tu...geram gile time tu...tp dah lelama dah sejuk...

generasi...penjahat takde musim...tu yg payah tu...

demang...thank's psl cadangan ko tu...tp aku masih leh hidup lg...ade la sket2 duit kat bank...pakai kredit kad separuh...

poyo...sapa nak bg aku 8 riban...ko ker??? bkn ke ko punya duit berguni kat umah??? bg la aku sket...ha ha ha

akumasihdisini...wei jgn wei...nak claim insyurans bkn senang wei...kang patah la kaki aku...nak g keje mcm mana...

makcik...agaknya pencurik tu pun terdesak gak kot...sebab curik sebelah jek...huh...takpelah...terima kasih diatas kesanggupan makcik tu...

biskutrajin said...

pergh...xdpt bodi tyr pon jd ar.ni msti pakai spotrim lawa ..tkut gak ni

Anonymous said...

emm helang aku dah tag ko

Unknown said...

bateri keta kau pernah jatuh ke man..tu la kau..pakai jer rim cap ayam @ cap bewak..confirm org xmao amik punyer..

Aku said...

Ayyooo, tayar kereta pon blh di rembat. Takder sivik tol pencuri tu

S.YanaZ said...

Salam Wahai Enche ManHelang,
Kalo dpt si pencuri tuh jgn biar deranggg lariii, beb!
Panas hati gua dgar citer2 mcm ni.
Nnt gua hantar Navin n the Gang,k!Kasi libas pari sama deranggg...

:))

man_helang said...

biskut...sport rim ori laaa...lawa kemende...

generasi...alamak...k nanti aku p lawat ko...

uxop...bat. aku kasi pateri kuat2...aku ingat nak pakai can si lipan...tp takut xcident plaks...ha ha ha

hanim...memang pon...ko bleh tlg kasik kesedaran sivik sket tak kat derang...

chegi...aku mmang nak mintak tlg derang...tp aku dngar 'ketua' dia demam tak kebah...hapdet blog pon dah tak mampu...ha ha ha

Anonymous said...

Kesian adik Man kita. $ tayar kena rembat ka. Nak buat macam mana lagi. Tayar murah. Rim tu yg mahal.