Sep 10, 2008

BeSt JuGaK KaLau BaZar RamaDhAn Tu 24 JaM Kannnn...


tik...tok...tik...tok...jam berdetik, suasana begitu bening umpama baru dilanggar garuda lagaknya...takde satu makhlukpun yg kelihatan berkeliaran...mungkin sebentar tadi malaikat telah melalui kawasan ini...dan masing2 menyembunyikan diri ketakutan...

aku puas memerhati sekeliling...pandanganku kosong...fikiranku jadi buntu...sesekali kedengaran bunyi kereta dan motor yg melalui jln disebelah...cahaya dr pancaran lampunya jelas kulihat...namun tdk pula ku nampak susuk tubuh kenderaan tersebut...hanya bunyinya sahaja semakin menyepi...dan berlalu pergi...

tiba-tiba...di suatu sudut yg lain kedengaran...''air tebu...air tebu...air tebu...ye abang, kakak, makcik, pakcik mari beli air tebu buat berbuka nanti....manis dan sejukkk...''

''wei!! bang tam...bangtam...bangun la...air tebu mendenya pg2 buta nih...gile ke ape...ko ngigau nih???''

ps: esknya kami sekeluarga bantai gelak guling2 kat bang tam...penat carik duit lebih utk raya abg aku tu...
ps 2: aku wat entri nih auto terbit...so kemungkinan aku lambat bls komen korang sume n entri pon pendek2 jek nanti...sori ekkkk...tq

28 comments:

hanis said...

simple but lawak siot!

Fadh Rahman said...

aku rasa laa bang tam tue kena kenan ngan penunggu ladang tebu kot...he he he

tasekM said...

air tebu satu bang tam~

sparkystar said...

hahahaha..abg tam2

Man In Black said...

Man,

Kau ingat Bazar Ramadhan itu McDonalds ke apa?! Lawak benar..

Rahimin Idris said...

hahaha bang tam, bang tam..selamat niaga ek..

l.i.f.e said...

hahaha..mesti comel kan bang tam tu ngigau sambil tangan menggapai2 gitu

Anonymous said...

Salam sedara helang,

Air tebu kurang hijau dan kurang manis satu...

Agak2 bleh buat tak?

Kah kah kah

dzul said...

bang tam..bang tam..sampai ngigau-ngigau,
ni misti kes meniaga part time..

alif-mikail said...

sian dgn abg Tam.. jom ikut koi gi jual petang ni..

Anonymous said...

emm aku rase nak bebuka air tebu lah

Don Balon said...

niat suci bang tam tu..

melayuangkat said...

Salam Man,

Mak Cik minat pergi ke pasar Ramadan. Nak cari lauk atau air tambahan walaupun Ustaz pesan jangan beli banyak-banyak, takut membazir.

Air tebu yang best sekali tapi tak boleh minum banyak banyak. Manis sangat. Sesekali bolehlah.

azmi yusof said...

man..ingat dah patah sayap dah..ada lagi ye..aku tak lastik helang..heheheh..iar tebu yang best bila minum dengan hampasnya sekali..tryler..

S.YanaZ said...

Tebu mmg masyukkk...
Mohon BangTam pos air tebu kat gua barang sebungkus dua...
Alrite!

azlishukri said...

kalau pasar ramadhan hari-hari pun seronok..

poyotito said...

peh..betul peniaga tegar bang tam tu..

hafiz said...

hahaha wei! salam kunjung! rayakan kehidopan!

♥~ir@~♥ said...

hehehe,,apasal air tebu hanya laku di bulan puasa

Wardrobe kita said...

air tebu = air sayur..

aku x minum..

Unknown said...

lipan ketawa selamba ghazal jer minum air tebu aku..sblum azan buka posa lak tu..isk..isk...kau ok ka kat kl nun Man..skang lintah ada kemajuan skit la..skang tgh lobi freddy lg..liat btui org tua ni..

Denanz ... said...

banyak masyuk ke ...

KARKADEWA said...

tu nasib baik die tak ngigau hambik btg tebu tu libas dahi lu....
ngeri...

Yana Ismail said...

huhu...comel je..boleh ngigau plak..alaahai

tiba2 teringin nak air tebu;)

azmi yusof said...

man..ko ni sekarang macam betul betul patah sayapla..bila nak kuar post baru nih..?

hans said...

24 jam?
sapa nak jual 24 jam?
haha3

man_helang said...

hanis...kalau ko tgk lg lawak..ha ha

akumasih...akupun ingat cam gitu gak ahhh...

tasik...okeh2 nanti aku suh dia anto kat ko...

sparky...ha ha ha

che...aku ingat nak syor kat kabinet lahhh..

min...nih dia niaga time aku sekolah rendah dlu...skang sibuk ngan uptrend dia plaks...

life...ah ahh...gle comel sampai rasa nak penampor jek...apa gle tua2 ngigau lg...

yoda...leh...yg ko punya aku campur air paip...ha ha ha

dzul...time tu bangtam aku tu rajin meniaga...pasai tu sampai bwk dlm tdo..

alif...ko niaga apa??? kat mana???

generasi...best ooo...air tebu...

don...memang suci lg murni...

makcik...betul tu...manis gle...tp kekadang org niaga suke menipu...kasi camur air...

azmi...aku dah patah syp lah nih..gle payah nak berblog..ade ke org minum air tebu ngan hampasnya??? ko bia betul bro...

chegi...alrite...ko post dlu duitnya RM 4.00 temasuk kos penghantaran..hu hu

azli...ye betul tu...baru masyukkk...

poyo...tegar tak tegar la...tp slalu gak menigau memalam...ha haha

hafiz...raya lambat lg la...posa tak abis lg pun...ha ha ha

ira..pasal sedap la...ko nih soalan mudah pun ko takleh jawab...

qaseh...loh pehai plak tebu=sayur...ko salah teori nih...

man_helang said...

uxop...aku esk baru start tempat baru...si lipan tu mana tau malu...muke tembok dia tu...ko lobi dia cecukup...ari tu aku bdek dia pun tak jalan..

denanz...banyak gak ahhh...bleh la dia beraya sakan time tu...

karka dewa..waaa...kalu dia wat mcm tu kira kes naya lah aku...ha ha ha

puteri...beli la ptg kang...baca bismillah dlu k...

azmi...aku tgh usha lap top nih...snang nak berblog dr umah jek...

hanz...ok pe...mc d bleh jek...yg masalahnya sapa nak beli...ha ha ha