Jul 22, 2008

TiP JImaT KOs UTk COmpaNY...

  • bg menyahut seruan kerajaan supaya berjimat cermat aku cadangkan kompeni2 (terutama kompeni kecik dan dah nak gulung tikar...) supaya buat seperti gambar dibawah, bukan sahaja jimat bahkan kos pembinaan juga adalah minima...hu hu hu

***work station... 'dilengkapi' computer flat screen...cenggih siot...boleh digunakan 'menyebar fitnah' dan 'menjatuhkan kerajaan'... (boleh pilih sebarang jenama ikut suke)



***adjustable seat...disersertakan tempat penyandar yg menyelesakan, sesuai untuk bekerja lebih masa bg 'menambah' pendapatan keluarga...




***kabinet file...ruang yg besar, sesuai untuk menyimpan berkotak2 file 'sulit' (kapasiti lebih dr 6 kotak)



***frezer sejuk beku...kedap udara dan habuk, sesuai untuk menyimpan 'cecair' dan barang beku, barang simpanan gerenti tdk mudah rosak walaupun untuk 2000 tahun (setakat 10 tahun tak jadi halnya...momantai...)



***bilik pantry...tempat penyediyaan 'gula2', 'soal siasat' pekerja baru, mengambil 'sample ujian' (penggunaan bilik dijamin selamat, 'kekerasan' tdk dibenarkan memandangkan bahan komposit dinding terlalu lembut, 'telus' (tingkap utk menjengok disediakan...) 'rahsia dijamin'...(segala percakapan di dlm dirahsiakan melainkan pengguna 'membocorkan' sendri kepada khalayak ramai...)


***dan tip yg terakhir yg ditunggu2 org ramai ialah.......jeng jeng jeng (muzik latar yg seram2 kuku...)



***power box....penggunaannya gerenti menjimatkan tenaga elektrik, boleh menjimatkan sehingga 100% tenaga, so pengguna tak perlu risau akan kenaikan harga bahan api dan tarif letrik yg terbaru...bg pengguna IPP juga tak perlu risau, sebab subsidi disertakan...

11 comments:

hanis said...

so nice... bleh la aku order satu untuk company mak tiri laki mak aku... hahahah :P

melayuangkat said...

Salam Man,

Betul betul ke ni? Man dah cuba ke?

Akar Umbi said...

Pergi minta tolong SIRIM, kasi pattern kau punya inventions. Tahniah Man

Harimau-Menaip said...

macamana kalau terbakar tu?

S.YanaZ said...

cun..cun...

ha.ha.

Unknown said...

kau biar betul ,man helang...memalukan paklah & KJ yg kaya raya...takjpalah nnti lintah dah beranak pinak..aku order utk opis kita

Anonymous said...

MH,
APSaL BiLa BaCa ARticLe2 Ko,
Aku RaSa CaM daH PENaH BaCa aR?
KoNPiuS2..EaRLy EditiON Kot?
HaHa..

man_helang said...

salam semua...

hanis...ye bleh, utk ayh tri pun bleh gak...

cik melayu...lum cube lg, nanti kalau kompany dah nak lingkup, mungkin try kot, nak cut kos...

lan...aku nak try mintak gak, tp takut depa reject awai2 lg...

tok mau...aku pun risau gak, pasai m'sia nih ramai jd batu api, nanti tebakau plak, takpe nanti kita 'muzakarah' cara utk mengelakkan kebakaran...

yanaz..memang cun mcm gambau profil ko...

usop...ko try proposed kat freddy tgk dia cakap apa, kalau dia interested ko habaq kat dia suh call aku, nanti aku leh pasang utk kowang kat sane...

lipan...bkn dlu ko kate kat aku ko nih dr mase depan ker???

Rahimin Idris said...

woi, apa ni? hahaha

man_helang said...

salam...

min...selamat dtg, thanks pasai bertandang..ko klau berminat leh contect aku suh pasang kat opis ko...msti bos ko syg nya, pastu bonus tahun nih leh kasik 8 bulan pasai ko dah cut kos...

Cheguman said...

Aisey, tak perasan lak gambar2 ni hari tu. Aku nak tiru la, letak kat kelas prasekolah aku.