Jul 24, 2008

Eh!!!...MCm KeNai La...


  • hujung minggu lps, aku ke pasaraya NSK kat selayang. Bni aku nak bli bahan buat kek coklat yg ditempah rakan kami (kalau korang nak tempah pun bleh...ceh sempat promote tu...). Dlm perjalanan blk dia ajk aku singgah di kedai biru, tak jauh dr rumah aku, lapar katanya. Aku plak dah ujung2 bln nih, bila time ajk mkn luar secara 'automatiknya' perut jd kenyang, aku ingat poket aku dgn perut nih ade 'pertalian saudara', tau2 jek masalah memasing...
  • walaubagaimanapun aku penuhi jugak permintaan bni aku, yelah bak kata pak ajis dlm Ali Baba Bujang Lapok 'sape tak sayang bni oiiii!!!', memandangkan parking didepan food court dah padat, aku membelok kekiri, parking dihadapan rumah kedai bertentangan dgn food court tersebut...
  • waktu aku keluar dr kereta, ade sorang mamat tinggi2 kurus, pakai cap (ala2 jambu muke dia aku tgk...)berjalan menuju kearah aku, aku pandang dia, dia pandang aku balik dan nampak mcm dia senyum tak ikhlas, aku cepat2 kalih ke tempat lain, yelah mamat kalau marka dah lama aku aktifkan ilmu panahan arjuna yg bapak aku turunkan dlu.
  • aku bkn apa, dlu pernah sekali aku 'teraktivatekan' tampa sengaja, alik2 awek tu jd bni aku sekarang, sebab tu aku tak berani lwn pandangan dgn mamat tu td, kang tak pepasal...isk...tak sanggup aku bayangkan, nanti masuk 'front page' Metro naya plak, dah kene nyusahkan bni aku buat akuan bersumpah, lg plak aku tak kenal mane2 ahli politik utk mengadu hal....
  • dlm kedai, bni aku pesan ikan kembung masak pedas, tomyam campur, nasik putih satu dan air fresh oren sambil senyum2 kat aku...'eh pompuan nih, bkn main selera plak...selalu kat umah mkn nasik lauk kicap ok jek...nasib baik bni...'aku cuma pesan air tembikai (sian kat aku...), sambil2 tu otk aku masih teringat kat mamat td...aku mula risau, peluh dah memercik didahi, jantung mula berdebar...seingat aku dia tak sentuh aku pun td, kot2 la dia calit minyak dagu kat aku...ish...tak mungkin kataku, tp kenapa ye aku mcm penah nampak muka dia, femes2 gitu...
  • dlm pada bni aku berselera mkn barulah ingatanku kembali pulih...ooo...aku senyum sambil berkata kat bni aku separa kuat...'mamat tu Bang Chik rupanya...'bni aku plak ckp...'patutlah dia pandang2 ayg waktu kuar kete td...'tp dia tak cam...aku plak nasib tak nampak dia usha bni aku, kalau tak...tak pepasal bergasak td...hu hu hu...
  • jd nak mengurangkan rasa bersalah, aku carik dia blk lps abis mkn, tp dia dah takde...memang suke buat magik dia nih, keje ngan David Coperfield kot...

ps: abg aku nih, waktu aku kecik dia lari dr umah...bkn lari 100x100 atau larian berganti2 utk sukaneka, tp betol2 punya lari, 2, 3 tahun tak blk2, cuma skang nih dah ok sket, tp aku plak jarang jumpa dia walaupun dia duk dekat area umah aku, tu pasal aku tak cam dia, so bkn salah aku la...

11 comments:

Denanz ... said...

man,
kedai biru tu kat ner. sedap ke makan kat situ.
ari tu, ko tak makan le. bini jer makan sorang?

Ojie said...

salam..
uiks..
ko biar betul..
cane ko leh x cam abg ko tuh?
confuse..confuse..
hahahha..

S.YanaZ said...

ManHelang,
woitt..woitt...abg kandung ekk abg chik.

err,hensem tak?
muahahaha.

man_helang said...

sala sume...

denanz...kedai biru tu kat keramat AU, kedai no 3 dr kiri dia punya tomyam perghhh...maut beb, mlm tu aku gatah lauk jek, tak mkn nasik, jg badan beb...

cik ojie...dr lari dr umah lama gak, pstu bila dtg umah time aku takder, lg pun ble mlm mate aku kurang terang sket, kalau aweks aku nampak selalu...hu hu hu...

s.yanaz...yup abg kandung, kalau banding ngan aku yg hensem gle nih dia lg plak 10 kali hensem, sampai aku pnah te pk, dia nih abg kandung ke abg angkat...huarghhh...

Rahimin Idris said...

woi man, ilmu panahan arjuna? tulis sikit pasal tu! hahaha

Anonymous said...

WEh LiPaS (bak kata SUKJ),
TERuK TuL PERanGai Ko Ni..SaMPai SEdaRa SeNdiRi PuN daH TaK KeNaL..
Tu La Ko BaGi PERHatiaN LeBeY SGt NGaN Si PeNdEK AdiK ANGkat BaNGLa Ko Tu SaMPai ABg SeNdiRi PuN Ko daH TaK KENal..Mmm..iNSaFLaH MH..
Tu La oRaNG Kata KeRa BaNGLa di HuTaN diSuSuKaN AbG SeNdiRi kO dERk JeR..CiSS..AHakkSS..

Ojie said...

hahaha kalo bab aweks mata rabun pn jadi terang tiba2..
bro, aku link sama engkau ek..

man_helang said...

salam...

lipan...eleh ko segan2 lak nak ngaku pendek tu adk ko...aku dngar ko menang bertaruh ngan si gemok rebut title abg pendek...huargh...

ojie...tulah pasal, aweks mlm gulap gulita jd trang...huargh...aku pun link ko blk nanti...

man_helang said...

min...ilmu tu turun temurun family aku, payah nak dapat, ko kalau nak menuntut kene bwk aym golek 5 ketul, pulut kuning 10 dulang, telur separuh masak 20 papan selama 5 purnama berturut2...huargggg...

melayuangkat said...

Salam Man,

Bab bab ilmu ilmu ini hati hati sikit...Jangan tersalah panah nanti parah..hah ha. (terutama pada Sang Lelaki yang telah pun bergelar 'Suami' - bukan parah terus punah).

man_helang said...

salam makcik melayu...

hu hu hu...pasai tulah sy dah buang jauh2 ilmu tu...sy dah ade yg specil di ht skang nih...