Jul 6, 2008

PoLItik MAKin KOtOr???


  • hampir 2 minggu aku tak berkesempatan untuk menghantar post yg baru, memang telah menjadi kebiasaan aku apabila hampir hujung bulan aku mula sibuk dengan hal2 pejabat, membuat claim dan report2 yg lainnya...(hari2 lain kurang sibuk sket)...
  • jadi banyaklah hal2 n isu semasa yg aku tertinggal, aku cuma dapat membaca sekali imbas tampa dapat mendalami permasaalahan sebenar...
  • pg ini aku terbaca dalam 'Berita Hairan!!' berkenaan kenyataan memanda najib akan hal politik di M'sia sekarang...katanya 'Politik Di Malaysia Makin Kotor'...erm...bagi aku bila dia menyatakan MAKIN kotor ini bermaksa dahulu pun sudah kotor, cuma sekarang ia bertambah kotor, maka ayat MAKIN digunakan...
  • kalau dah tahu kotor mengapa memanda tidak membersihkannya??? mengapa memanda masih mahu terjebak di lembah kekotoran??? tdk takutkah memanda dgn kekotoran yang bakal terpalit di badan memanda kelak???
  • memanda kesal dengan sesetengah rakyat jelata yang sanggup menyalahgunakan akuan bersumpah hanya untuk memfitnah dan menjatuhkan memanda...so...aku nak bertanya pula kepada memanda...adakah terdapat perbezaan diantara sumpah dan janji???
  • dulu waktu aku kecik2, aku amat takut untuk bersumpah, pasai mak aku selalu berpesan, 'jangan main2 dgn sumpah, nanti kene makan sumpah', tp bila tang janji aku selalu gak terlajak...tp lama kelamaan aku mula sedar impak bg kedua2nya sama saja, bila kita langgar sumpah, orang kata kita akan dimakan sumpah, tp bila kita melanggar janji kita pula akan disumpah orang...hah!!! kan ke sama tu...
  • so, apa yg aku cuba nak cakapkan ialah...dimana janji memanda yang harga minyak tdk akan naik pada tahun ini sebelum pilihanraya lepas???, dimana pula janji memanda PM akan membendung harga barangan keperluan ???, dimana janji memanda menteri pelajaran dahulu yang akan memberi pelajaran percuma kepada pelajar sekolah??? dimana n dimana??? kalau aku ingin menulis disini satu persatu maka aku pun tak sanggup membacanya lantaran sakitnya hati ini...
  • maka oleh itu janganlah hanya pandai menilai kesalahan org, sedangkan kita juga sering melakukan hal yg sama, aku rasa telah berbakul sumpah seranah yang telah memanda terima dan mungkin sekarang secara tdk langsung memanda terkene sumpahan mereka...

ps: aku takut dimakan sesumpah...hu hu hu...

2 comments:

kulatlapok said...

salam Man Helang,

Politik Makin Kotor oleh tangan-tangan mereka sendiri yang mengotorkannya. Tidak ada orang lain yang MENGOTORKANNYA melainkan mereka sendiri yang MENGOTORKANNYA.

hans said...

yups...
politik memang lah sentiasa kotor

comment posting terbaru saya yer --> http://hanspunyablog.blogspot.com/