Oct 23, 2008

SaMmY ThE LeGeNd...

minggu lps aku menyinggah di bandar kajang...bkn apa, Ms Chong dah bertanya no. akaun public bank...memang aku ade, cuma dah bertahun tak aktif...entah idup lg ke tdk...jd sebelum ke site aku melencong ke bank...kalau aku lambat2 kan kang, maunya kompeny tak mau bayar gaji aku yg bejuta2 tu...kalau bleh caj interest ok gak...

8.45 pg aku dah terpacak depan bank...masih awal lg, jd aku melepak sambil2 melayan perasaan...dlm pd tu, aku perati gelagat org lalu lalang...entah dr mana, di sudut hujung sebelah sana bank, terpacul mamat india abnormal, biarlah aku namakan dia sammy...dr pengamatan aku sammy taklah teruk mana, cuma pakaian kusam tak bersepatu menyerlahkan identitinya dan lg rambut yg hampir putih serta serabai amat menonjol bg sesiapa yg melihat...

''wei...jgn lari...apahal lu lari hah???'' tiba2 sammy menjerit pada yg org yg lalu lalang, dua tiga kali dia menuturkan kata2 tersebut dgn nada yg amat marah dan kuat, sambil tangannya menunjuk kearah pejalan kaki disitu...mereka yg berhampiran sammy mula bertempiaran lari...takut kalau2 dia menyerang...aku mula cuak bila sammy menuju kearah aku, dada dah berombak kencang, dlm hati takde lain...tepikir nak lari ke tdk??? kalau aku berganjak tempat duduk kang...buatnya ade aweks yg tgk, malu la aku...takkan dgn org mcm tu pun takut...mau tak mau, aku tabahkan hati, bg aku maruah harus dipertahankan...

melihat aku yg tak berganjak, sammy melangkah semakin dekat, sambil kepalanya terhangguk2 seolah bertanya seuatu, namun tiada sebarang suara yg terkeluar dr mulutnya...aku mula mengiring kearah sammy, kuda2 aku persiapkan...kalau dia sentuh jek, memang aku debik...dlm otk mula menganalisis jurus2 kuntau, sendeng dan cimande...berkira2 mana yg harus aku guna pakai dahulu...muka dah mula berkerut, tanda2 awal ketakutan mula menguasai diri...namun nafas ku hela tenang...barulah buah pukulan boleh memberikan kesan mendalam...

sammy menjegilkan mata kearah aku, merah menyala, mcm singa kelaparan...kedudukannya dgn aku hanya sekaki...ruang yg cukup utk aku menggunapakai buah sendeng...biar dia terjelepuk dlm longkang tak berpenutup dikiri aku...buah papan selapis biar aku simpan sebagai jurus pemusnah, manalah tahu kot2 dia ade mendalami silambam ke...

tiba2 sammy mengagkat tangan kearah aku...dgn sepontan aku membongkokkan badan membelakanginya...tujuan aku hanya utk melindungi organ2 penting bahagian depan badan supaya tdk tercedera teruk nanti...aku tba2 jd blank bila berdepan dgn sammy, entah mana hilang segala jurus yg aku analisis td....lutut menggigil tak bersebab...mungkin sammy guna jurus batin jarak jauh...nampak sgt ilmu aku blum cukup tinggi...

pap...pap...pap...tangan sammy menepuk bahu aku dgn perlahan sambil tersenyum...''abg...sy ni manusia ke harimau???'' sammy bertanya....''aaa...aaaa...ma...ma...nusia la...'' jawab aku dgn nada yg masih takut2 berani...''haaa....sy manusia, habis kenapa suma worang mau takut sama sy???'' tambahnya lg....''entah...apa la diaworang tu...apa mau takut sama u sammy...tgk sy ok je sama u...'' kali ni aku membalas dgn nada yg penuh konfiden dan tangan bersilang di dada...segala ketakutan dah hilang...''emmm...pap pap..pap...'' sambil menepuk bahu aku sammy berlalu pergi...mungkin berbangga dgn keberanian aku...

aku??? memang lega gile siot...aku ingat dia angkat tangan nak cepuk aku td...punyala menggelabah aku tunduk...harap2 takde la amoi2 atau aweks2 nampak...ha ha ha

30 comments:

azmi yusof said...

wooo...nasib baik ko man..nasib dia tepuk2...kalo dia sepak2??naya man...tang memperthankan maruah tu memang class man..tabik hormat..hehhehe...

fadzil hafiz said...

memang berani la lu!!!gua tabik spring sport satu kali sama lu beb...

Fadh Rahman said...

eleh ngan india paria pun takut ke? lain laa aku ngan 'zorro' maaa...memang padan laa kalau aku taku pun...ha ha ha

mrblind said...

lu memang berani..kalau kena cepuk kat situ lagi malu dengan awek2 tuh..x kang lu nak pukul orang kurang siuman tuh..x berbaloi bro..

dzul said...

hahaha..aku dh saspen siut..
ingat jadi la pertempuran tu.

aku dah siap bayangkan ko tergolek dalam longkang..

Anonymous said...

Salam sedara helang,

Saspens punye saspens....

Cemas punye cemas...

Last2 tanye soalan lawak Din Beramboi..

Nak aje aku taji mamat india tue...

Hahahaha

Denanz ... said...

tu bukan samy velu menyamar ka?

Wardrobe kita said...

Dia ada meninggalkan kesan bau tak pada bahu ko tu..haisss..mesti ada.jgn tipooooo.....

tasekM said...

samy, patut lu kasi satu peluk sama itu man... he he.

Miss Jaz said...

man cayalah,ko berjaya membuang rasa takut ko..tapi sebenarnya ko cuak gakkan..klu jue, dah lama blah,akan tetapi sbb ko lelaki yang kononnyer macho( macho kot)tak lari la dari situasi tu..he..he.. apa2pon tahniah coz dapat menenteramkan sammy tu walaupun.....he..he..

Don Balon said...

man,
aok doh bagi ke koi idea la..koi ader pengalaman maser melinteh tnb bangsor maser student dulu...hihi
nanti koi entrikan.. :)

teddi said...

emm apa2 jelah kau nie man..
emmm sammy ada jurus yang power..
tapi baik gak ekk sammy nie tepuk bahu ko man dan showtalk ngn ko..

apa2 pun malu siut kalau ada awek2 tgk...

rOhock said...

HAHAHAHA..SUSPENNN DAN BERJIWA KE PENDEKAAN MELAYU MELAKA LA LU BRO...HAHAHAHA...

melayuangkat said...

Assalamualaikum Man-Helang,

Itulah, penampilan kita mesti sekemas mungkin.
Dalam kes ini, tidak boleh kita salahkan kalau orang anggap Sammy tu gila kerana penampilannya begitu.

Hinggakan kamu sendiri pun jadi takut..bayangkan.

Unknown said...

bila ms ko jd berani ni?sememang-sememang pelik..dgn Pendek pun kau tkut nk siar 3gp pengakuan dia dgn lipan ketawa..muskil2..

Yana Ismail said...

salutela..huhu

l.i.f.e said...

hahaha...dah jumpa pengunjung tetap bandar tu ye? :))

Rahimin Idris said...

lu ada ada ilmu komat ke apa ni? hahaha

hans said...

haha3...
selalunya benda yg kita xjangka tu lah jadikan...
cuba kalau ko bro fikir orang tua x cepuk ko...
mesti nanti dia akan sekeh ko...
tapi sebab ko fikir dia nak sekeh kau...
last2 dia tepuk belakang jer...
selalu macam tu kan
cuba bayang kalau dia belasah ko dkt situ?
apa tindakan ko?
ekekke

ilazz said...

wuhuhuu mmg ko terer bro.

lembah keramat au 5/ bp? :p

poyotito said...

apa cerita orang sama orang pun takut nih?

man_helang said...

azmie...dia sepak aku sepak la dia balik...

padelkopak...tu la pasal...akunya adranalin merembes banyak sgt time tu...mcm sedut morfin rasanya...

fadh...ko betempur ngan zorro mana lak...kasi entri laaa...

mrblind...aku tak dulik...aku kekadang leh jd gile gak...ha ha ha

dzul...ala aku leh kesan aura pemusnah sammy takde time dia dekat aku...kalau tak aku dah aktifkan hikmat kebal loceng emas dah...

master...aku pun ingat nak taji dia...tp dia tepuk sambil senyum...aku jd cooll balik laaa...

kalau itu sammy aku kasi gunting jambul depan dia...ha ha ha

qaseh...tak perasan lak aku...ko nak tulung ciumkan ker???

tasek...waaa...kalau dia peluk aku aku kene samak siottt...

mssjaz...memang cuak siottt...ala lepas dia kacau aku dia ngamuk balik...aku siap ketawa lg kat org2 yg lari...

don...entri...jgn tak ntri...

utopia...tula pasal...harap2 kalau ade yg tgk di org tak cam la muka aku...ha ha ha

rohock...aku berdarah merah...ko jgn tak tahu...

ibu...entahlah...dia gile betul2 ke tdk tak pasti plak sy...tp kalau duk terjerit sambil marah2 tu...sy kategori gile lah tu...

uxop...lipan bayau aku lapan juta singapore dollar kasi tutup kes...ha ha

princess...salute ko balik...

life...kira mcm tu la...ha ha ha

min...ilmu komat tu apa??? aku ingat nak pakai ilmu langkah seriban jek...ha ha

hans...aku bayang aku yg tgh debik dia cukup2...nasib dia tak debik aku...ha ha ha

ilaz...tak seterer bro rahimin...AU4/6...ko duk sana gak ker???

poyo...ko ngan dia memang tak takut la...pasai ko separa normal...dia abnormal...kira satu dunia la...aku lain alam...ha ha..

twinkle_star said...

hhihihi..
;p

ilazz said...

makcik aku duk 4/5 lorr..

Anonymous said...

Man,
Aku nak mintak ko saiko cket kat uxop tu..Dia dh nk giv up dh tu dok pulun lintah sowg2..Kecian gak aku kat dia..Aku dh saiko cket time aku balik ari tu tp taktau la..Mcm teruk sgt dh penderitaan yg dia tanggung tu..Dah tahap Kultul Resaksa dah aku tgk..

p/s : pehal aku cek akaun ujung bulan byk sgt belen huh?keh2..

Unknown said...

hahahahaha

wah ko mmg terer la man, aku pun takut gak kalo jumpa org camni. u r the greatest!

Wardrobe kita said...

TANAKKKKKKK!!!!!!!

Yana Ismail said...

hi hi hi..;p

teddi said...

bro gua tag lu...
emm kalau ade masa buat tau

man_helang said...

twinklestar...apo yg ekau golakkan???

ilaz...wooo, tak jauh tu...dekat seberang jalan jek...bleh aku dtg mkn nasik tgh ari kat umah dia...hu hu

lipan...nanti aku try psycho dia...ps ko cam lahanat jek bunyiknya...

kuih...dia tak pegang apa2 senjata...aku kalau takat seni tempur tampa senjata, sket2 leh la...ha ha ha

qaseh...ala bleh laaaa...ha ha ha

puteri...nih lg sorang golak sorang2...ko nak join sammy ko???

utopia...apohal asyik2 aku yo kono tag nih...mkin banyak la utang den...ha ha ha