Nov 5, 2008

KaLaU BeRmInAt JgN SeGaN2 KoNtEk AkU...

''mata tgk depan...tumpuan mesti seratus persen bila memandu...jgn duk sibuk tgk iklan sale jek...nanti eksiden susah...'' kataku memberi tunjuk ajar cara2 pemanduan berhemah lg selamat pd bni...

''hah!! tgk mcm syg nih...masuk jek kete, seat belt tak lupa pakai...cermin pandang belakang jgn lupa kasi ejas ngam2 dgn kita...senang nanti nak membelok...'' aku memberi penerangan selanjutnya...

''tik..tak...tik...tak...'' bunyi signal kereta yg aku tekan...

''paling kurang 50 meter sebelum masuk simpang kita kasi signal siap2, bia orang belakang kita get ready... kalau bleh lg 1 kilo dah bg...kelajuan tu jgn lupa dikurangkan...jgn terburu2, merbahaya...kalau ade kete kat blakang kasi dia lepas dlu baru kita masuk...'' lagak aku sebijik instraktor jpj, solid gile penerangan aku, bni aku senyap je...sesekali dia mengaguk tanda paham...

''ayg tahu tak??? yg paling penting bile bwk kete ni, kita jgn menggelabah...syg paling hangin org pompuan bawak kete...menggelabah tak tentu pasal...dah la lembab...'' aku mula beremosi...''

''eh!! syg...'' bni aku mula bersuara...

''apa...???'' jwb aku sepatah...

''agaknya jantina mana yg kasi calar bumper belakang kete kita ek??? konon nak reverse parking la...senang la...last2 sondol kete org...''

''ala...time tu reverse sensor rosak...bkn salah syg...tp yg kasi koyak bumper depan, sodok divider time parking tu lg teruk...bahagian depan...takkan tak nampak???'' balas aku selamba...

''eleh...ayg tak perasan...seat rendah sgt...ni pintu blah kiri ni kemek...konon nak masuk bg signal dr 1 kilo lah...yg belaga ngan org tu napa???'' balas bni aku tak nak mengalah...

''lg teruk yg belah kanan ni...sampai tetanggal cover signal...'' jawab aku dgn nada sinis....

''weekkk...'' dia menjuih...

psstttt!!! ade sesapa yg nak beli kete tak??? 'eksiden free'...condition tip top...owner pompuan...rega murah jek, bleh runding...cepat...tawaran terhad...sapa cepat dia dapat...he he he...

21 comments:

melayuangkat said...

Orang lelaki suka salahkan orang Perempuan saja..dia orang kata selalu sindir sindir "........Ladys
driver!'

teddi said...

emm 50ribu emm xde sen...
emm lek bro jgn salahkan kaum prmpuan. maklumlah dia org kaum yg lemah

fadzil hafiz said...

kete ape?ke kete lu?klu lu punya malas la gua nak layan...

l.i.f.e said...

hahahaha..sudah mcm tu punya calar balar ada hati nak jual lagi :))

Anonymous said...

Salam sedara helang,

Kisah ko ni mcm nak serupe kisah aku...

Aku marahkan tunang aku psl calarkan kete...

Last2,aku pon terkedu dan terdiam dan bengang pd diri sendiri bile langgar divider nak elak motorsikal rempuh kete.......

Mujur tunang aku diam, tapi aku segan plak jadinye psl aku marah dia kaw2

Moral story: Bwk bersabar la ye bile bini ke tunang ke awek ke bikin rosak itu kete...Mungkin dia tak sengaja...

P/S: Nak jual kete ke??

poyotito said...

gua kalu jumpa pompuan hok bawak kereta lembap tak tentu pasal memang gua hon aje dua tiga kali

bior menggelabah.

haha

hanis said...

"yg bertanya pon ko tak jawab...malas la kau nak tanya lg..."

Bro
apa yang aku xjawb nih?? naek pening aku memikirkan nyer???

mrblind said...

ni kete lu kena sondol atau lu sondol kereta orang..serius gua tak paham..

biskutrajin said...

stuju2 ngn melayuangkat....laki asik nk slahkn pompuan jer...ceit

ijan said...

woi2... kete tu ada rupa kete lg x...

haha...

dzul said...

hahaha..teruk betul la kau orang nih..tah macamana la jadik kete kau tu..tapi ni bukan gen2 yg hilang tayar tu ke?..haha

Wardrobe kita said...

wei..aku benci kalau ada lelaki yg b'talipon tgh drive..ape? ingat biz tu lg penting ke?nyawa beb..nyawa...

Rahimin Idris said...

lu pakai kereta menda ni?

Fadh Rahman said...

kemik sana sini...nak jual kat irg plak...

azmi yusof said...

bini aku bawak kete mesti calar punya..ada je orang langgor..pelik betul..

Unknown said...

Kau tukar jer keter dgn kembara site ni..tkpun amik Jimni meridian..abih citer..tgk dua2 berasap..hehehe

Akar Umbi said...

Hi bro

Terpedaya dgn cite ko. Iklan rupanya.

Psst.. wa nak memblog semula dlm sehari dua ni. InsyaAllah

Anonymous said...

Lelaki mmg suka kutuk kaum hawa tp depanyer kaum pun sama jer. pling teruk suka tgk awek yg seksi sana sini.w.pun bini ada kt sebelah. x paham betoi....

Miss Jaz said...

salam man..ko ni memang pandai citer la...jue memang suka baca apa yang ko nak citer..ceritanye satu persatu membuatkan orang yang membaca nak baca lagi seterusnya...sabar ek tak semua pompuan cam tu dan tak semua lelaki baguih memandu...nak jual barapa keta tu?he..he..

rOhock said...

AKU NAK BELI..BERAPA JUTAKAH HARGANYA...HAHAHAHAHA

man_helang said...

makcik...ala org laki pon sama jek kekadang...

utopia...ko kata mahai aku terus kasi tutp dia punya price...ko nak bape??? aku kasi special discount...ha ha ha

padelkopak...gua punya la...takkan kete jiran aku lak...ah lu mana ade sen...sama cam utopia...

life...wei calar leh kasi cat baru la...enjin tip top oooo...

master yoda...tunang ko ngan bni aku leh kawan la...ha ha ha

poyo...ko himpit sekali, bia d org rasa...

hanis...apa punya komen la ko bg nih...aku lg poning...kah kah

mrblind...aku sondol la...pastu org plak sondol aku...apa da itu pun tak paham ke...

biskut...ko bkin union la...kasi bantahan kat PM...ha ha ha

sultan...ade lg, tp kalau setahun lg aku takleh jamin la...ha ha ha

dzul...haaa...kete tu la...ko nak ker???

qaseh...dia tgh betenet tu...ko ingat kalau jantan tepon d org nak angkat ker???

min...kete tolak bro...

fadh...ala aku nak carik jln mudah...ko mcm berminat jek...

azmi...ha...tu bahaye tu...ade yg bekenan kot...ha ha ha...

uxop...ahhh...kete tu aku dah drift gile2 dlu...dah nak jd tukun dah...

lan...iklan la...apa lg...pree jek...patut lama aku tak nampak ko...

anon...ala...dah memang lumrah lelaki...aku pandang2 gak...tp ht tetap kat bni...

miss jaz...rm 50 ribu...amacam solid tak rega aku???

rohock...ko nih bersungguh ke??? pehal lu gelak...chet...