Nov 11, 2008

kO BiA BeTuL2 SyAh...

feel nak dapat anak nih memang lain mcm sket...waktu bni ngandung fatin dlu, aku selalu pegang perut dia...nak rasa bb dlm perut bergerak...susah nak gambarkan perasaan aku time tu...bila dia nak bersalin pulak, aku nyaris cemas bila doktor ajak masuk labour room sama...aku bkn takut cuma lemah semangat jek...takleh tgk darah...alhamdulillah semuanya selamat...

kebiasannya selepas bersalin, misi akan membungkus uri utk di uruskan oleh si suami...mak aku cakap ianya harus dilakukan sebaiknya, sebab uri umpama 'peneman' anak kita di dlm rahim...

3 minggu lpas, syah...class mate lama aku call, menyatakan penghabaran gembiranya memperoleh anak yg pertama...happy gile suara dia...

''wei...tahniah...bby pompuan ke lelaki???'' aku bertanya selanjutnya...

''pompuan...3.2 kg, pg td keluarnya..'' dia menjawab dgn xcited...

''hospital mana?? ko kat hospital ke???'' dlm otk aku dah berkira2 nak g melawat...

''tak lah...aku kat umah, tgh tanam janin'' jawab dia tanpa rasa bersalah...

''wei lahabau...ko tanam uri la...cakap bia betul2 sket...gile apa tanam janin...''

38 comments:

Anonymous said...

emm mungkin dia panahan cinta petama kot sbb 2 main sebut je...
emm ckp dengan pasti je xnak tanye ko ishishish
ape2pun ko kirim salam katdia dan cakap ngn dia taniah

fadzil hafiz said...

peh, gua pon kompius sebenonya!apa beza janin dan uri beb?

*maklumla gua blom berpunya!

melayuangkat said...

Assalamualaikum Man,

Apa khabar? Apa khabar Fatin?

Memang saat menimang cahaya mata, lebih lebih lagi yang sulung adalah yang paling membahagiakan. Syukur, Alhamdulillah atas nikmat dan kurniaan Illahi yang tidak terhingga ini.

Memang ada yang terlampau gembira sehingga tak tahu pun apa yang mereka kata.
Biasalah.

ilazz said...

wehhh member ko ni bior betul.. Pasal ko tak dusyum sket pala dia..:P

wat saspeng jek.

Ojie said...

bila tahap gembira di luar kawalan, kita mudah berkata-kata tanpa sempat memikirkan..

errr ini teori suka suki ciptaan aku sndr..hahaha

azmi yusof said...

man..
kalo orang tak ahan dengan uri mau naik pengsan..time basuh uri susah ke main..yelah nak besih betul2..time tanam seram plak.. macam2 plak pantang larang dia..apapun itu smua pengalaman...

Fadh Rahman said...

janin nie baby yang tak cukup sifat lagi yang lahir secara keguguran...uri nie plak tali pusat yang menghubungkan baby dengan ibu masa dalam kandungan...aku agak2 jer nie...he he he...memang aku pernah dok kat dalam perut mak aku tapi masa tue aku bogel so aku jadi malu...tue yang aku lupa nak tanya...ha ha ha

Unknown said...

Manhelang..apsal aku tk feel mcm kau feel..pelik lah..Ooo baru aku fhm yg aku ni lom ada anak lg..keh3..yang aku tau Puncak Janing tu kt kedah..janin ni tktau lah puylak..
Ahad dpn sibuk ke?rs cam aku nk gi kl.

hanis said...

makiah... mulot takde insurance

mrblind said...

lu tak true beb..lu try la masuk labour room..dia punya feeling..pergh..syahdu..


padel: janin tu baby tu la..uri tu keluar sekali dengan baby..uri yang patut kena tanam bukan janin..

ijan said...

cuba kalo bini dia plak dengo dia ckp cam tu. x ke gugur jantung bini dia time tu gak...

Rahimin Idris said...

hahaha cilakak tanam janin.
ingat zaman jahiliah ke?

hahaha

biskutrajin said...

padelkopak, meh chekgu nak ajar meh...

janin=FETUS=baby=anak syah 2

uri=placenta=kedai makan baby dlm perot


oke?hehehhe

Anonymous said...

Salam bro...

See, ade penerangan dr Dr biskutrajin...

Kene dgr ckp Dr tue...

Kwn hang tu mungkin excited smpi terlepas ckp serupe gitu...

Takpe,excited sorg ayah...

Akar Umbi said...

Teruk betul member ko Man. Gerenti biology fail!

Denanz ... said...

tersilap cakap le tu. takde hal, janji paham. tp ... bersama-sama dalam labour room memang pengalaman yang sukar dilupakan.

tasekM said...

betul2 budak baru blaja kawan lu tu... he he.

dzul said...

setau aku janin ni yg belum jadi baby lg..

baby..baby..
janin..janin..
ke guane?

alif-mikail said...

hahaha...

uri dan janin pun tak kenal ke?

err.. janin tu apa? ahahha

Anonymous said...

Man..
Ko jgn tpengaruh ngn cakap si Uxop tu..Dia g kL bkn nk jmp ko pun dia nk g bt 'janin' tuu..
Ko tarbiyyah dia cket..haha..
Dah sangap sgt dh dia..

p/s : 16G thumbdrive sd66, mau?

Wardrobe kita said...

Hahhahaa..Ya Robbi mulut..gila btl..asal x tanam diri sendiri jea?Hahhaaa...

rOhock said...

tahniah,anda sudah menunjukkan kelakian sebenar anda....wkakakakakaka....

hans said...

haha3
tanam janin
gila kejam
ekekek
lawak2

man_helang said...

utopia...nanti aku kim salam utk ko...

padel...ko nih gile suci tul...cikgu paling suci aku ingat ko la...

makcik...sihat alhamdulillah..dah terlalu gembira tu pasai tesasul tu...

ilaz...dlm tepon nak dusyum cam ne...kalau depan aku dah aku karate dah...

ojie...teori cam ko pnah alami jek...ha ha haa

azmi...aku mintak tlg mak aku cucikan...aku tgk pun dah nak muntah....takleh tgk darahhhh....

hanis...dia kasik insuren perut dia jek...ha ha ha

man_helang said...

fadth...hah...betul dah tu...takpe nanti lain kali ko mintak pereka fesyen kasik cipta pakaian utk janin kkk...

uxop...ko baca la komen lipan tu...ha ha ha

mrblind...aku tak berani wo...bia la org nak kata apapun...aleh padel tu saje jek tunjuk naif...dulu time bio dia la yg duk saf depan...kan kan...

sultan...nasib baik bni dia tak dngar...ha ha

rahimin...zaman jahiliyah pun tak kejam gitu wooo...di org tanam anak...ish...

biskut...yes dr...betul dr...

master yoda...terxited sgt...ko pun tak lamo lagi tu....nanti ko raso lah lagu guane...

lan....bidak bio tu...dpt 1 plak tu...

denanz...bro lu memang otai...wa memang saspek sama lu...hiap...

tasek...aku tau la ko dah advance...ha ha ha

dzul...haaa tul la tu...ko baca penerangan dr biskut...

alif...ahhhh ko wat2 tak ngerti lak...ingat awek2 leh tertipu ke ngan sikap naif ko tu...ha ha ha

lipan...ahhh ko ngan dia sama jek pangainya...aku gak yg suci...huhuhu

qaseh...aku ingat dia dah tobat nasuha la...

rohock...ko ble lg??? ha ha ha

hans...ahhh dia memang kejam...ko baru tau...

KARKADEWA said...

dengo dek bini mbr aok tu mampos x dpt zuriat lagi...

Yana Ismail said...

huhu..penggunaan kata mesti btol...ahaha;p

rOhock said...

gua bagi can kat org tua2 pada gua dulu...belum sampai seru...hahahaha

K-ReXz said...

uihkz...selamba die je cakap tanam janin, sambil rasa tak sedih langsung...

taK$uB II said...

nampaknya...

pendidikan seks seharusnya di ajaq di sekolah....

sampai janin ngan uri pon xbleh beza

poyotito said...

lu pergi kat dia pastu luku style lompat punya.baru padu

l.i.f.e said...

hahaha
terlebih excited sebenarnya tu.
tu pasal asal boleh je sebut

Syam said...

fuhhhh...tanam janin sabar je la hehehehe....

salam perkenalan manhelang.

Fly said...

salam bro..blog best

KISAH DIRI said...

rahimin..tanam lee uri,,hang nak buat kosmetik ke?
uri tu kawan baik anak kita masa dalam perut...kata org le, sb tu ada rasa2 seram sket masa nak tanam..dia idup masa dalam perut tp tak idup bila dah kuar dari perut..hihiihi..agak je

S.YanaZ said...

Ha.ha.

Bro.,
selalunyaaaa...org nama SHAH nih bijakpandai tawww...
Iskh.Iskh.

:P

.farah. said...

hihi.skati je dia ckp janin.alahai.tak sengaja tu..excited sbb 1st time tanam benda tu kan.
nice blog. :)

dzul said...

mak aih man..kau kena jaga site kat mana nih?..dah berlumut blog kau..