Oct 21, 2008

SeLayAknYaLaH AkU PeGaNg TiTLe Tu....

korang sume msti pernah alami peristiwa 1st time kan...tak kisahlah apapun...1st time tumbuh gigi ke, 1st time lahir ke, 1st time mati ke...eh ade ke???

minggu lpas 1st time aku keje kat tempat baru...punya la semangat, pukul 6 aku dah tejaga...besiap bkn main rapi lg...rambut sikat depan, baju n seluar bini aku awal2 lg dah kasi iron, begaris beb...bubuh minyak wangi siket kat tengkuk...mana tau kot2 ade amoi2 kat opis baru tu kang mau slm kis2 pipi ker...maunya up akunya saham...

jln MRR2 punyalah lengang, semacam memberi penghormatan dekat aku pagi tu, jd tak perlulah aku tergesa2 memandu, sambil2 menghirup udara pagi yg berkeladak sempat gak aku memandang cermin pandang belakang sambil2 membetul2kan kumis aku yg nipis sambil tersenyum2 sendirian...he he he...

aku memang gerenti kalau bos aku jumpa aku kat opis kang msti dia impress gile dgn penampilan aku...dan hatinya tdk boleh tdk, mesti terdetik yg dia amat beruntung mengambil aku sebagai pekerjanya...seorang yg amanah, cekap dan penuh dedikasi, pastinya aku akn membawa pulangan berlipat kali ganda kelak pd syarikat...

namun setibanya aku didepan ofis....rasa mcm nak menitik air mata aku, kaki tetiba terasa longlai, umpama tulang temulang aku rapuh berderai...semuanya berlaku gara2 aku terbaca notis didepan pintu.....OFFICE HOUR : 9:00 am to 5:00 pm....HABIS YG AKU TECONGOK KAT SINI KUL 7:00 PAGI NI PEHAL!!!!!!!!

nota kecik: kalau aku pinjam cutter kat workshop sebelah opis nih ok tak????

27 comments:

fadzil hafiz said...

tu lah lu, semangat lain mcm!!!
kan da kena....

salam kenal juga...

azmi yusof said...

mann..tu boleh masuk kategori angau tak??gurau jer man..

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Memang semangat macam ini lah yang kita semua cari cari.

first day....excited sangat......biasalah tu.

dzul said...

weh..cikgu padel pun tak cepat macam tu..haha

l.i.f.e said...

lahhhhh...takkan sebelum start tu tak tanya dulu kat HR pukul berapa nak datang kerja. ni silap2 hari sabtu & ahad pun kamu datang keje ni :))

poyotito said...

peh..kalau anugerah pekerja contoh tu pakai sms,memang gua undi lu beb

Cikgu Kool said...

Salam Man...

Mike nak pegi mengajar sekolah ke man? Awai bebenor! Teman yer la pukul 6 sengah udah tercongok start engine kereta...

Takpe Man..semangat!

Anonymous said...

Salam sedara helang,

Klu aku bos kompeni tu,cukup bulan,aku dh bayar bonus siap2..

Punye la cemerlang,gemilang dan terbilang

Harimau-Menaip said...

padan muka hang...terbang tak tengok kapal terbang..kan dah accident..

Ada amoi ke tempat hang tu Mat? Ushar bagi den..

Ojie said...

hehehe tu la man awal2 niat dh silap..sape suh letak perfume nk kasik amoi cium laga2 pipi..hahaha

tulah dah tu..

hanis said...

hehe~ exited sesgt ler tuh....

♥~ir@~♥ said...

hehehe,excited sgt keje tmpt baru,,

mrblind said...

takpe bro..semangat tu penting..

Fadh Rahman said...

tue laa ek lagi...dapat keje baru pun ngalohkan dapat jadi perdana menteri israel...apa pun good luck...moga terus suksess suksess sokmo more...aok cakap kat boss baru aok tue...bukak pejabat awal2...baru rezeki mudah masuk...nie dah melohor baru nok bukak opis...

Don Balon said...

Man..
pertama-tamanya koi ucap tahnioh ke aok dapat keje baru.. untuk org2 yang sabor machanc aok..

keduanya..
Koi pun penoh kena gitu..tapi takde la pukul 7.. koi sampei dekat2 pukul 8..opis bukok pukul 10..opis di puchong jaya masa tu tahun 2004..hampehhh...
tapi maser tu koi naik moto..
last2 lepok sambil sembang dgn staff kompeni mana ntah koi opun dah lupa..

Yana Ismail said...

huhu..alaahai..jgn stress ok;)

Wardrobe kita said...

allaa...

awal2 keje kol 7 da tecegat kat pintu ofis..lama2 kol 10 pun x nampak muka lagi..kan? kan?

biskutrajin said...

loh...mcm bkak kedai plak..

Aku said...

Takper, terlebih dedikasi tu namanya. hehehee

Cheguman said...

Man,
Tolong bagi no hp bini nko. Aku nak sms suruh dia baca blog ni.

Nawaitu kena betul Man..! Belum apa2 lagi dah dpt balasan Tuhan.

Unknown said...

hah!!!! pukul 7 pg dpn opis?..kau ingat pasar karak kt PS tu ke hapa..oohh sungguh beranugerahnya boss kau..

Rahimin Idris said...

pergh, lu memang bagus. kalau datang awal kira ada o.t ke?

hahaha

man_helang said...

padelkopak...hari pertama beb...kene ingat tu...feeling tgh high...ha ha ha

azmi...jgn kata angu tungau pun leh jd tu...

ibu angkatku...ha ha ha...terlebih xcited la bu...

dzul...cikgu padel selalu miss dia punya perhimpunan apa...

life...aku tgk dlm LA kul 8...rupanya itu utk site staff aje...1st day aku kene report kat HQ dlu...ha ha

poyo...lu memang sahabat sejati gua laaa...

daddy sejuk...aku keje construction daaa...ari tu jek awai...lain ari aku bikin lambat sejam sokmo...ha ha ha

master yoda...ko bkk la kompani...aku join...kita wat peraturan semayang subuh kne wat kat opis...amacam???

tok rimau...amoi ramai...tp aku tak berani usha lama2...nanti kalau paruh aku dah cukup tajam aku usha utk ko ngan aku sekali...ha ha ha

ojie...ala...kan pompuan yg suka salam laga2 pipi...aku amik feeling jek...ha ha ha

hanis...ko try la keje tempat baru...msti terxcited cam aku gak...

ira...xcited mited gile wooo...

orgbuta...ye betul tu...nawaitu aku betul apa...

akumasihdisini...nanti dlm mesuarat aku nak syorkan 6.30 pg dah bukak opis...ha ha ha

man_helang said...

don...aku duk dlm kete sambil baca paper...habis sume iklan aku baca...lambat sgt opis bukak...

princess...tak stress ahhh...tertekan jek...

qaseh...eh!!! ko nih mcm tau2 jek...biasa buat ek...aku kalau kat site...memang gitu sokmo...ha ha ha

biskut...kedaipun tak bukak lg ko tau...

hanim...anugerah dedikasi tu ko rasa aku layak tak bertanding???

demang...ha ha ha...bni aku baca nanti msti kene blanja dia western...nak kasi pujuk...

uxop...kalau freddy tgk...gerenti dia nagis suh aku join balik kompany...ha ha ha

min...gile mende ot 1st day...nasib takde staff lain tgk...kalau tak gerenti aku dicop gile pangkat...ha ha ha

hans said...

haha3
semangat mengatasi segalanya
pengalaman tu kan best walau kadang2 memeningkan,membodohkan atau menyakitkan
bukan senang nak tgok orang datang keje kul 7 tapi ofis buka kul 9
cayalah bro
haha

Unknown said...

Freddy ajak gi vietnam kau tk mao..ada apa dgn serai tu..

Anonymous said...

helang aku dah pindah ke
http://1october.blogspot.com
datang lah kalau ada masa....