Aug 19, 2009

1 TamBah 1 = 2/3/4/5/6/7....

''bos...frame pintu tak cukup la...'' tenang dan bersahaja nadasuara aku...kalau ikut hati cuak gak....memang terang2 salah aku n penyelia sebab terima barang tampa pemeriksaan yg teliti...

''apa maksud kamu tak cukup??? kamu oder mcm mana???'' bos mula 'menyerang'...

''kalau ikutkan d.o cukup bos...tp sekarang kita terlebih 3 frame kat site...tp kita juga kekurangan 3 frame...''

''apa kamu nih??? kita terlebih ke terkurang??? cuba kamu 'simplified' sket kenyataan kamu nih...pening aku dengar...''

''huh...'' akumenghela nafas...berfikir macammana nak menerangkan duduk perkara kpd bos...simple math, tp cam haram nak terangkan....

''mcm ni bos...kalau ikutkan d.o, frame pintu yg kita nak guna semuanya dah pun dihantar oleh pihak pembekal...tp yg peliknya...kita masih kekurangan 3 frame...dan lg pelik kita ade baki lg 3 kat site yg berlainan jenis...''

''ahhh...kamu tak 'check' dia punya 'type' la tu 'time' dia datang...'' bos terus 'menembak'...

''mungkin gak...tp sepatutnya yg pembekal hantar tu dah terlebih bos''...

''hah....'' bos aku terdiam......

ps: aku nih nasib tak blaja dlm ppsmi, kalau tak lg ngarut aku nak terang kat bos...skang nih pun aku masih pening camne nak setel nih poblem....

4 comments:

Don Balon said...

Tepuk kepala cikgu BM aok man..kuikui
:)

Fadh Rahman said...

malas aku nak peningkan kepala utk memahami citer ko nie...(masalah sendiri pun banyak he hehe)

dzul said...

supplier silap antar la tu..tak pun ko silap order..
xyah pening2..suh supplier tukar dgn yg betul..jgn repot kat bos cepat sgt kang jadi serabut..betulkan dlu mana yg silap..
ceh, entah mende2 nasihat..

Fadh Rahman said...

salam ramadhan nul karim