Jul 29, 2009

SakiT Ke MaTi Tu Ehhh????

pagi td hujan lebat....aku yg baru nak melangkah ke tempat kerja terus terbantut...masuk semula kedalam rumah...pergi kearah katil...BUMMM!!! sambung tido sebelah anak aku...

dekat kul 8 baru reda...bini aku offer telur separuh masak 2 biji...habis bedal aku terus caw...mane leh lama2, kang bos aku tau aku p keje lambat...mampuih...dahla pojek makin lama makin jejauh jek skang nih...

jalan sesak kan main....dr uk perdana sampai depan econsave pandan ( ade 5 kilo kot)...dr 4 lane terus jadi 2...punyalah sesak...yg aku naik moto ni pun payah nak mencelah...dlm hati, aku berkira2 tak lain...gerenti eksidennya kat depan tu...

memang betul...moto skuter hijau...dr gayanya...aku agak mesti dia bergesel ngan kete...pastu tergolek tengah jalan...aku grenti kete yg blakang kasik sapu...paling kurang dua kali...jarak antara moto ngan mayatnya lebih kurang 4 ke 5 meter...

aku duk terpikir...sempat ke dia merasa sakit??? harap2 tak...aku punya time macammana plak agaknya ek???

6 comments:

dzul said...

salam man, pe khabar..
hr isnin aku ada lalu area accident kt bandar maran yg masuk berita br2 ni..

kemalangan mmg x jangka berlaku..ajal maut kerja tuhan..bisik aku dlm hati sambil tekan minyak mcm biasa..

Rahimin Idris said...

la, baru muncul kau man? aku dah habis 26 naskah dah jual buku diy aku..hehe

Don Balon said...

Man eagle..
Pagi tadi pun dia Cyberjaya lepas hujan lebat ada satu kereta tergelincir lalu melanggar pokok sawit lalu terbakar..
sorang rentung..

Fadh Rahman said...

man, si rahimin tue dok ngempen buku dia laa tue...xlama lagi kaya raya laa dia...

sakit laa mati nie...sedang rasulullah pun sakit bila nak wafat...nie plak kite yang biase2 nie.

Rahimin Idris said...

fadh,
koi dah tak buat dah buku tu walaupun ada demand. dah malas hahaha

tunggu karya baru la. koi cetak kedai percetakan. wayang mega tajuk dia hahaha

man_helang said...

dzul,
tp kadang2 mcm kita tahu jek ble time kita dah sampai...

min,
chet...aku tak snang la nak menulis...ko ble nak pos kat aku satu??? leh aku jd kan guide line...

don,
huh!!! gle ngeri...aku ble lalu tmpt kemalangan rasa cam semacam jek...

fadh,
takpe..sok2 dia jd kaye leh kita numpang buku preee...tul tu...mane ade mati tak sakit...kene cucuk sembilu pun sakit kan main..

min lg,
aku tungguuuu...