Jul 26, 2009

PuTrAjAyA...SeSunGguHnYa JaLaN Mu, TerLaLu MaHaL BUatKu...

''man...ko bawak si van duong ke site mr.chong...dia nak pakai la...'' arah si david kat aku...

''em...ok!!!'' jawab aku ringkas walaupon aku kurang arif dgn jlan2 di dlm putrajaya, maklumlah baru 3 hari aku bertugas...yg aku tahu site mr. chong betul2 blakang alamanda...ahhh!!! nanti ikut sign bord la...apa nak takut, bkn leh sesat sampai johorpon...

enjin moto aku hidupkan...si van duong membonceng di belakang...masing2 diam...kalau cakappun bkn aku paham bahasa vietnam...

sesekali aku memperlahankan moto bila ternampak papantanda...melilau aku mencarik abjad2 alamanda...hah!! kalau ikut papantanda ni...kat depan tu aje...lega sikit hati aku...

dari jauh aku mula melihat kompleks alamanda...mata aku tumpukan padanya, tampa menghiraukan jalan didepan...takut2 terlepas satu2nya petunjuk ke site mr. chong...

''ohhh!!!!shiiiitttt!!!!'' terpacul perkataan tersebut dr mulut tatkala aku sedari yg aku telahpun melanggar lampu merah betul2 didepan radio car....


nota panas : ko agak2 brapa aku kene ari tu????, nasib mamat vietnam yg aku bonceng ade permit yg sah...kalau tak, kedalam aku...bangsat betul ari tu....

2 comments:

Fadh Rahman said...

huh...hidup lagi...ingatkan arwah dah...patut laa lama xupdate blog upernyer cbuk ngumpul duit bayar saman langgar traffic light he he he

Don Balon said...

Selamat kembali Man.. :)
200 la tooo...