May 6, 2010

SemBanG taK seNoNoh

''main judi tu haram ke??'' soal aku yg sengal2 ubi

hari dah makin suram, keje suma dah aku bereskan...rudy budak sekuriti duduk disebelah aku mengajak sembang...

''taklah...'' jwb dia ringkas...

''kalau kene jgn guna duit tu utk makan, haram...kalau wat beli baju ke, tipon ke ok la...tak jadi darah daging...'' sambung dia lg...

''wak lu...kalau dah haram, haram la...pekene makan ngan bli brg lak...???''

''ala...abg ni...kalau tikam dekat apek backhoe memang haram, dia takde lesen...bli yg halal la, kat kedai no ekor...''

aku diam...mls nak layan bdk sengal...


ps: ari ni aku tebaca kerajaan pertimbang nak bg lesen utk pertaruhan perlawanan piala dunia...yg bg statement tu melayu islam...so betul kot apa yg rudy cakap tempoh hari...weh...kalau halal aku nak g tikam no esk nih...dpt 100 juta takyah keje aku nanti...arak camne??? ade yg halal gak ke???

4 comments:

Don Balon said...

Kuikui..
itu lah.. bila agama guna time nak makan dan kahwin je.. kuikui

eiza in the house.. said...

salam bro..lamaaaanya menyepi...moga ceria disamping org yg tersyg..jgn lap2..lagi nanti lutut hilang..huhu

nurmieliasyaza said...

man..ingat dah tutup terus blog ni..ada lagi rupanya..

fndrocka said...

hahaha.peraturan ni memg ikut suka je dorg nak ubah2 ikut kepentigan masing2